Hoppa till innehåll

IKT-Labbet

Lektionsexempel inom teknik, konstruktion, design, CAD, dator- och nätverksteknik, NO, programmering m.m.

Senaste inläggen

  • Automatiskt bevattningssystem med Micro:bit
  • Driva borstlösa elmotorer med Arduino
  • Rengöra extruder och igensatt munstycke (nozzle) på en Prusa Mini 3D-skrivare
  • Skyddar munskydd och ansiktsmasker mot covid-19?
  • Budget för koldioxid ska rädda världen
  • Inomhuscykling i en virtuell värld
  • Entreprenörskap och Innovation i skolan
  • Vad krävs av morgondagens medarbetare i framtidens byggbransch?
  • Reflektionsfrågor 18/8 TIS Helsingborg.
  • Versionshantering med GIT och Github

Kategorier

Arkiv

Kategorier

  • AI Artificiell Intelligens (14)
  • åk1-3 (8)
  • åk4-6 (25)
  • åk7-9 (82)
  • AR (10)
  • Arkitektur (2)
  • Bild (18)
  • Biologi (18)
    • Kroppen (11)
  • Cirkulär ekonomi (13)
  • Digital Kompetens (28)
  • Engelska (44)
  • Etik (19)
  • FashionTech (12)
  • Framtiden (34)
  • Fysik (18)
    • Energilagring (8)
      • Batterier (5)
    • Förnybar energi (11)
      • Solenergi (10)
      • Vattenkraft (4)
      • Vindkraft (6)
  • Gymnasiet (111)
    • ARKARK0 (2)
    • CADCAD01 (11)
    • DAODAC0 (9)
    • DESDES01 (23)
    • Innov8 (3)
    • KOTKOS01 (21)
    • PRRPRR01 (12)
    • TEKTEK01 (23)
    • WEUWEB01 (10)
  • Hållbar utveckling (34)
  • Historia (8)
  • IdH Idrott och Hälsa (9)
  • IKT-verktyg (21)
  • Källkritik (14)
  • Kemi (10)
    • Grundämnen (4)
  • Kreativitet (29)
  • Makerspace (15)
  • Matematik (11)
  • Okategoriserade (11)
  • Programmering (41)
    • Blockly (3)
    • Javascript (7)
    • Microbit (4)
    • Python (17)
    • Scratch (4)
  • Samhällskunskap (43)
  • Sjukvård (10)
  • Slöjd (22)
    • Textilslöjd (10)
    • Trä- och metallslöjd (13)
  • Svenska (15)
    • Argumenterande text (11)
    • Beskrivande text (5)
    • Faktatext (12)
    • Läsförståelse (9)
    • Nyhetsartikel (8)
  • SYV (19)
  • Teknik (111)
    • 3D-skrivare (8)
    • CAD (20)
    • Datorer (15)
      • Microbit (6)
      • Raspberry Pi (7)
    • Datorprogram (20)
    • Design (39)
    • Drönare (5)
      • DJI Spark (3)
      • Parrot (1)
      • Tello (2)
    • Elbilar (6)
    • IKT (7)
    • Internet (18)
      • Webbtjänster (15)
    • IoT (18)
    • Konstruktion (39)
    • Mobiltelefoni (10)
    • Produktutveckling (45)
    • Robotar (15)
      • Drönare (4)
      • LEGO Mindstorms EV3 (1)
    • Sensorer (18)
    • Smarta hem (2)
    • Teknikutveckling (61)
    • Uppfinningar (49)
      • Innovationer (48)
        • Uppfinnarresan (9)
    • Wearables (8)
  • VR (7)
    • HTC Vive (2)
    • Windows Mixed Reality (2)

Meta

  • Logga in
  • Flöde för inlägg
  • Flöde för kommentarer
  • WordPress.org

Etiketter

  • #viberättar (1)
  • 3D-scanning (1)
  • agil systemutveckling (2)
  • AI (3)
  • artificiell intelligens (2)
  • Blender (4)
  • design (2)
  • elektronik (2)
  • etik (2)
  • GNSS (2)
  • GPS (3)
  • hållbar utveckling (2)
  • Informationssökning (1)
  • Innov8 (2)
  • innovation (4)
  • Intelligent UI (1)
  • konstruktionsritning (2)
  • Meshroom (1)
  • Näringslivsprojekt (2)
  • Oceanhamnen (3)
  • Oceanpiren (3)
  • photogrammetry (1)
  • Plast (2)
  • Prins Carl Philips och Prinsessan Sofias stiftelse (1)
  • prinsparetsstiftelse.se (1)
  • problemlösning (2)
  • produktutveckling (2)
  • programmering (2)
  • rapport (2)
  • Reinforcement Learning (1)
  • ritning (2)
  • ritningslära (2)
  • Spelprogrammering (2)
  • statistik (2)
  • TensorFlow (3)
  • Textilåtervinning (3)
  • TIS-projekt (3)
  • TIS-projekt Oceanhamnen (2)
  • Tutorial (2)
  • UI (2)
  • undersökning (2)
  • värdegrund (1)
  • Webbdesign (1)
  • Webbutveckling (1)
  • återvinning (4)

Matematik

Matteprov MONDO kapitel 5 statistik:
mola7_k05_skriftligt_prov_v2

 

Matteprov MONDO kapitel 5 statistik:
mola7_k05_skriftligt_prov_v1

Lektionsutvärdering:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSczRTWCB7Wl5q_fTK2lsGDR4HxSxDCjvYFIJth093TxIS_Ntw/viewform?usp=sf_link 

 

 

Drivs med WordPress